№2 Нооса Калмурзаев атындагы орто мектеп мекемеси Кара-Суу району, Сарай айыл өкмөтү, Конурат айылы, Т.Кырбашев к.№1

Пайдалуу маалыматтар

Мектеп окуучулары үчүн пайдалуу кеңештер

«Мыкты болууну үйрөн!»

Үй тапшырмасын кантип туура аткаруу керек. 

Пайдалуу маалыматтар 

Үй тапшырмаңызды күндөлүгүңүзгө өз убагында жазып алыңыз
  • Сабактан кийин дароо сабакка отурууга шашпаңыз, эс алыңыз, чыңдаңыз, таза абада болуңуз.
  • Үй тапшырмаңызды атайын жабдылган бурчта аткарыңыз. Бардык окуу куралдарынын өз орду болушу керек.
  • Биринчиден, сиз эң чоң кыйынчылык жараткан иштерди аткарышыңыз керек.Не выполняй все уроки за один присест. Через каждые 30 –40 минут делай переменки по 10-15 минут.
  •  
  • Сабактарды даярдоодо тапшырма жөнүндө гана ойлонуңуз, бөтөн нерселерге алаксыбаңыз.
  • Тапшырмаларды ойлонуп, керек болсо, бир нече жолу оку.
  •  Эгер үй тапшырмаңызды аткарууда кыйналып жатсаңыз, классташтарыңыздан же ата-энеңизден жардам сурагандан тартынбаңыз.
  • Сизге жардам сурап кайрылган классташтарыңызга жардам берүүдөн баш тартпаңыз, бир күнү алардын жардамына муктаж болушуңуз мүмкүн экенин унутпаңыз.
  • Докладдарга, эсселерге алдын ала даярдангыла, мындай иштерди акыркы күнгө калтырбагыла.
  • Жакшы аткарылган үй тапшырмасы сизди жоопкерчиликтүү жана көз карандысыз адам катары мүнөздөөрүн жана алган баа мугалимиңиздин жана классташтарыңыздын көз алдында өзүңүздү бекемдөөгө мүмкүндүк берерин унутпаңыз..

Бул кеңештер сизге дагы жакшыраак үйрөнүүгө жардам берет деп үмүттөнөм.

Кантип тез эстеп калуу керек.

Пайдалуу маалыматтар

Кантип туура баарлашуу керек.

  • Алтын эрежени эстен чыгарба: «Адамдарга кандай мамиле кылгың келсе, ошондой мамиле кыл».
  • Көбүрөөк жылмайыңыз. Эч нерсе жылмаюудан баалуу жана арзан эмес.
  • Сүйлөшүү учурунда маектешинин сөзүн бөлбөңүз.
  • Башкаларга берилгенди үйрөн.
  • Эгер сиз өзүңүздү туура эмес деп ойлосоңуз, өз алдынча талап кылбаңыз.
  • Ар дайым жардам бериңиз, эгер сизден жардам сурашса, ал сөзсүз түрдө сизге кайтып келет.
  • Эч качан адамдардын атын атабаңыз, кемсинтпеңиз, кемсинтпеңиз.
  • Бул кеңештерди аткарууга аракет кылыңыз, ошондо сизде дайыма достор көп болот.

 

Ачууну кантип жеңсе болот.

Пайдалуу маалыматтар

  • Кыжырыңыздын себебин аныктап, мындай жагдайлардан алыс болууга аракет кылыңыз Пайдалуу маалымат
  • Терең дем алып, 100гө чейин санап, жакшы нерсени ойлон.
  • Бетиңизди муздак суу менен жууңуз же бетиңизге суу чачыңыз.
  • Эгер өзүңүздү кармай албасыңызды билсеңиз, чыр-чатактан алыс болууга аракет кылыңыз.
  • Эмоцияңызды башкарганды үйрөнүңүз, алгач кыйын болуп калат, кийин адатка айланат.
  • Терс эмоциялар ден соолукка орду толгус зыян алып келерин унутпаңыз.
  • Сиз эмоцияларыңыздын кожоюну экениңизди унутпаңыз, алар сизден эмес, сизден көз каранды.
  • Ар дайым ден-соолукта жана шайыр болгула.

Жаман маанайдан кантип арылууга болот

Пайдалуу маалыматтар

  • Маанайыңыздын кожоюну экениңизди унутпаңыз, баары өз колуңузда.
  • Маанайыңыз эмне үчүн начарлап кеткенин ойлонуңуз, мындай жагдайлардан алыс болууга аракет кылыңыз.
  • Пайдалуу маалымат
  • Ишенген адамдарыңыз менен көйгөйлөрүңүздү бөлүшүңүз.
  • Ар кандай кыйынчылыктын оң жагы бар экенин унутпаңыз, эң башкысы туура жыйынтык чыгаруу.
  • Жаман ойлордон арылууга жардам бере турган дабаны өзүңүзгө табыңыз; (жакшы нерсени эстеп)
  • Физикалык көнүгүүлөрдү жасаңыз, дем алуу көнүгүүлөрү — абалыңызды жакшыртуунун жакшы жолу.
  • Жаман сезимдерди суу менен жууп сал.
  • Бул кеңештер сизге шайыр жана ден-соолукта болууга жардам берсин.

Кантип өзүңүздү сыйлаганды үйрөнүңүз.

 Кызганбаңыз жана өзүңүздү башкалар менен салыштырбаңыз. Өзүңүзгө айтыңыз: «Мен башкалардан жакшы же жаман эмесмин. Мен жөн эле башкачамын. Мен кайталангыс, кайталангысмын”.

Пайдалуу маалыматтар

Жетишкендиктериңизди башкаларга көрсөтпөңүз.Пайдалуу маалыматМаксат коюп, ага жетүү үчүн аракет кылыңыз.Бардык ийгиликтер жана ийгиликтер үчүн өзүңүздү мактаңыз, мындай жетишкендик дагы кайталанышы керек деп өзүңүздү түзүңүз.Башка адамдардын жакшы жактарын байкаңыз, ошондо сиз байкалбай каласыз.Башка адамдардан жакшылыкты, боорукердикти гана көрүүгө көнүңүз, айыптоодон качыңыз.Эсиңизде болсун! Сен жакшысың, бирок башкалардан артык эмессиң, Сен жакшысың, дүйнө жакшы.Бул кеңештер сизге пайдалуу болот деп чын жүрөктөн үмүттөнөм.

Кантип эстүү болуу керек.

Пайдалуу маалыматтар

Мектепке билим үчүн келгениңизди унутпаңыз.Мугалимдин айтканынын баары маанилүү экенине көнүп коюңуз. Пайдалуу маалыматБүтпөгөн иштердин баарын кийинчерээк таштап, үйрөнүшүңүз керек болгон окуу материалы жөнүндө гана ойлонуңуз.Сабак учурунда бөтөн нерселерге алаксыбаңыз.Окуудан алаксыбаш үчүн, окуу куралдарын өтө жарык кылбаганга аракет кылыңыз.Ишти кылдат аткарыңыз, шашпаңыз, жазылгандарды текшериңиз.Сабактан алаксып калсаң, кийлигишип, сага жакпай турганын ачык жана так айт.

Сабактан алаксып калсаң, кийлигишип, сага жакпай турганын ачык жана так айт.Эгерде сиз окуу материалын түшүнбөсөңүз, тартынбаңыз, мугалимге барып жардам сураңыз. Мугалим сизден эч качан баш тартпайт.Бул кеңештер сизге көбүрөөк кунт коюп, жакшыраак үйрөнүүгө жардам берет деп ишенем.

 

 

Окуучулардын коомдук активдүүлүгү

 Мектепте ар бир баланын коомдошуусун камсыз кылган ѳз алдынча башкаруу системасы иштейт. Окуучулардын мектептик Кеңешине 8-11-класстын окуучулары кирет. Окуучулардын Кеңеши чыгармачылык иштердин демилгечиси болуп эсептелет жана класстык окуучулук Кеңештердин иштерин багыттайт.

Мектептик ѳз алдынча башкаруу – ар бир окуучу ѳзүнүн орунун аныктай ала турган, ѳзүнүн мүмкүнчүлүктѳрүн жана шыктарын кѳрсѳтүп колдоно ала турган бирдиктүү жана ѳз алдынча жашоонун ѳтүшүнүн режими. Балдардын коллективинин активдүүлүгүнүн ѳсүшү үчүн чоңдордун жана балдардын ѳз ара мамилелеринин стили чечүүчү ролду ойнойт. Бул жерде балдардын күчүнѳ ишенүү, алардын демилгелерин, ѳз алдынча ишмердүүлүгүн максималдуу колдонууга жана ѳнүктүрүүгѳ умтулуу, коллективдин жашоосундагы бардык маселелерди чечүүдѳгү алардын ѳз алдынчалуулугун тарбиялоо.

Окуучулардын ѳз алдынча башкаруусу балдардын жана педагогдордун ѳз ара байланышын сѳзсүз түрдѳ талап кылат.  Балдар чоңдордүн жардамына муктаж, ѳзгѳчѳ эгерде аларда ѳз ара мамилелердин кѳйгѳйлѳрү болсо. Психологиялык билимдерге ээ жана педагогикалык тажрыйбага ээ педагог ѳз убагында коллективдеги конфликти алдын ала токтото алат, баланын ишмердүүлүгүн туура жакка багыттап, балага кѳйгѳйлѳрүн чечүүдѳ, ѳзүнүн ордун бекемдѳѳдѳ  жардам бере алат. Бала үчүн жумушту жасабай жардам гана берет, болбосо балдар ѳзүнүн кызматына формалдуу мамиле жасап калышат. Балдар иш жүзүндѳ  жумуштун белгилүү бѳлүктѳрүндѳр уюштуруучу болушу үчүн аларга жѳн гана укукту берип коюу жетишсиз, аларды ѳздѳрүнүн милдеттерин аткарууга жана ѳзүнүн укуктары менен колдонууга үйрѳтүү зарыл. Ата-энелер комитети тарабынан дагы колдоо кѳрсѳтүлѳт жана ар кандай жардам берилет. Мектепте аталардын Кеңеши түзүлгѳн.